| Zafer Doğanbaş / Sitemiz en iyi Google Chrome ile görüntülenmektedir.| Site Kuralları | Facebook | Twitter | Ana Sayfam Yap!
Agustos Pembe 90 Image Banner 718 x 90

23 Temmuz 2013 Salı

seo öğrenmek

                                                                               Actions Nedir?

flash

içerik

Actions,  Flash içinde senaryonun yönlendirilmesini sağlayan ve oluşturulan nesnelerin hareketlerini biçimleyen komut  düzenleyicisidir.(Editör)Flash'ın merkezi bilgi işlem birimi olarak tanımladığımız bu bölümde nesnelere ait her türlü kontrol yapılabilir ve dış ortamlar ile veri iletişimi sağlanır.Tasarımcının programlama gücü ile doğru orantılı olarak çalışan Actions, ayrıca en zor anlaşılan konular arasında yer almaktadır.


Bu yüzden aşağıdaki açıklamalarda Actions kullanımında zorluk çekilen bir takım komutlar örnek olarak verilmiştir.
IF-ELSE & IF FRAME IS LOADED
Karşılaştırma yapan bu iki komut senaryoyu, mantıksal yorumu  sonucunda farklı yerlere yönlendirir. 
If komutu If Frame Is Loaded komutundan daha farklıdır.
Else komutu ise matematikteki gibi If in değilidir.If eğer ise Else de değilse anlamındadır.
 2.frame 
 If Frame Is Loaded (animasyonlar, "son")
      Go to and Play (3)
End Frame Loaded 
Yukarıdaki kodun açıklaması ise şöyledir. 
Eğer yan tarafta parantezin içindeki senaryonun (animasyonlar) son’ uncu frame’i yüklenmiş ise 3 numaralı frame’e git ve buradan senaryoyu devam ettir.Aynı işlem 3.frame için de geçerlidir.Böylece Flash filmini oluşturan senaryoların hepsinin teker teker yüklenmesinin kontrolü sağlanır.Tüm yükleme işlemi tamamlandığı zaman ise Flash filmi kesintisiz olarak gösterime girer. 
3.frame 
 If Frame Is Loaded (sesler, "son")
      Go to and Play (4)
End Frame Loaded 
If Frame Is Loaded komutu sadece bu yükleme işleminin kontrolünü yaparken IF komutu, yardımcı komutlar olarak_frameloaded,_currentframe ve _totalframes fonksyonu ile  de aynı kontrolü yapabilmektedir.Bunun yanında  geniş kullanım alanına sahip  olan her türlü mantıksal karşılaştırmayı da yapmaktadır. 
If (isim eq “Ali”)
Go to and Play (“Alinin Dunyasi”,1)
Else If (isim eq “Mehmet”)
Go to and Play (“Mehmetin Dunyasi”,1)
Else
Go to and Play (“HOSGELDIN”,1)
End If
SET PROPERTY
Sembol haline getirilen nesnelerin özelliklerini değiştiren Actions menu komutudur.Kullanım şekli ve özellikleri ise aşağıdaki gibidir.
 Set Property ("Nesnenin adı",Değiştirilecek Özellik) =Değeri
 Set Property ("", X Position) = “”
Set Property ("", Y Position) = ""
Set Property ("", X Scale) = ""
Set Property ("", Y Scale) = ""
Set Property ("", Alpha) = ""
Set Property ("", Visibility) = ""
Set Property ("", Rotation) = ""
Set Property ("", Name) = ""
Set Property (High quality) = ""
Set Property (Show focus rectangle) = ""
Set Property (Sound buffer time) = ""
 Şimdi de komutu bir örnek ile incelemeye çalışalım.Yeni bir Flash sayfası açıp.(Ctrl+N)  Sahneye herhangibir şekil çizelim ve F8 ile sembol haline getirelim. 
Sembol oluştururken de sembolü MOVIE olarak tanımlıyalım.Movie tanımının Instance Name bölümünde SETPROPERTY içinde kullanmak üzere bir isim verelim.
SET PROPERTY XPosition DİĞERLERİ
Adından da belli olduğu gibi daha önceden oluşturulmuş movie nin X,Y koordinatlarını değiştirmek için kullanılır.
Bu komutun nasıl kullanılacağını daha iyi kavramak için Kitap ile beraber gelen CD içindeki setproperty.fla çalışmasını inceleyebilirsiniz. 
Adı geçen çalışmada movie oluştururken frame by frame yöntemini kullandık ve adına kup dedik 
T adından bir değişken tanımlayıp değer olarakda
1.frame de T=200 olsun dedik 
Set Variable: "t" = 200 
2.frame de T değerinin herkeresinde 2 şer azalması için 
Set Variable: "t" = t-2 tanıını yaptık. 
3.frame de önceki framelerde alınan değerlerle beraber nesneye X değerini 2 azaltıp komutu uyguladık. 

Set Property ("kup", X Position) = t 

4.frame içinde de seneryanonun sürekliliğini sağlamak için programı tekrar 2.frame e gönderdik. 
Go to and Play (2) 
Yukardaki SET PROPERTY komut satırında eğer Xposition yerine Yposition yazımını yaparsak hareke Y ekseni boyunca azalarak devam edecektir.Diğer bir tanım olan t yi de 
Set Variable: "t" = t+2 şeklinde tanımlarsak hareket artarak devam edecektir.(Başlangıç noktası orjin olmak üzere)
TRACE                   
Flash içinde herhangibir aritmetiksel yada mantıksal işlem yaptıktan sonra işlemin son aşmasını takip etmek için kullanılır.Kullanımı:
 Trace(Takip edilecek değişken) şeklindedir. 
Kullanırken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de değişkenlerin cinsidir.Eğer takip edilecek değişken nümerik ifadelerden oluşuyorsa,
 Trace(degisken) 
Alfanümerik stringlerden oluşuyorsa da 
Trace(“degisken”) şeklinde kullanılmalıdır. 
Actions menüsünden seçilen bu komut OUTPUT olarak programın çalışması esnasında bize yan taraftaki gibi bir pencerede, istenilen değişkenlerin o anki değerlerini verecektir. 
Trace (tur)
Go to and Play (1) 

Şeklindeki bir kullanımda tekrarlanan yada yönlendirilen bir senaryoda sayısal içeriği olan tur değişkeni incelenmektedir. 

Sosyal Ağlarda Paylaş:
Sayfa Linki:
Sitene Ekle:
Forum'da Paylaş:

Zafer DOĞANBAŞ (Yazar Hakkında)
12 yıllık kuaförlük deneyimimi sizlere elimden geldiğince anlatmaya çalışan birisi :)

''seo öğrenmek'' Bu yazı; 23 Temmuz 2013 Salı tarihinde kategorisinde yayınlanmış olup Unknown tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir konudur.

0 yorum:

Yorum Gönder